Urmând politica universală de downsizing, Dusterul lansat la Geneva are sub capotă un motor de 1,2 litri, turbo, care dezvoltă 125 CP şi 205 Nm – performanţe comparabile cu un motor aspirat de 2,0 litri, conform declaraţiilor producătorului. Momentul merită trecut în istoria producătorului ca „primul model Dacia care vine cu o motorizare Euro 6” – producătorul urmând să aducă şi restul modelelor din gamă la standardele Euro 6.
Cei 205 Newtoni-metru sunt disponibili între 2.000 şi 3.000 rpm, 90% din totalul de cuplu motor fiind disponibil încă de la 1.500 rpm. În plus, etajarea cutiei de viteze în şase trepte – cu primul raport scurt şi cu ultimul, cât de lung se poate – aduce beneficii utilizatorului atât în incursiunile off-road, cât şi la drumurile întinse.
O altă premieră pentru Dacia este echiparea cu sistemul Stop&Start, care, după cum prea bine ştii, salvează combustibil prin oprirea motorului atunci când maşina staţionează, pornindu-l imediat ce simte pedala ambreiajului apăsată. Conform standardelor NEDC, Dusterul TCe 1.2 4×4 consumă 6,4 l/100 km, cu emisii de 145 g/km.